آینده واقعیت افزوده همراه با واقعیت مجازی ارسال نظر

آینده واقعیت افزوده همراه با واقعیت مجازیReviewed by کندل ایران on Oct 25Rating:

حتما درباره واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در اخبار های فناوری اطلاعات شنیده اید. فناوری های جدید و در ادامه نسل های جدید تکنولوژی سعی در به وجود آوردن شرایطی برای انسان ها نموده اند تا بتوانند به بهترین نحو به انجام امورات خود بپردازند . در حال حاضر بیشترین کاربران این فناوری نو گیمر ها هستند . در ادامه با کندل ، نماینده رسمی dell در ایران همراه باشید :

 

 

candell-dell-augmented-reality

 

واقعیت افزوده چیست ؟

واقعیت افزوده (به انگلیسی : Augmented Reality ) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

در واقعیت افزوده، عناصر معمولا به صورت بی‌درنگ نگاشته شده و به طور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی می‌باشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفتهٔ واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتری و تشخیص اشیاء) می‌توان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه کرد. همچنین می‌توان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط توماس کادل کارمند بوئینگ مطرح شد.

مشاهده ویدیو در یوتیوب


⇐ کندل نیز همچون شما دوستان عزیز مشتاق است تا نظرییه کارشناسان این حوزه را بداند ، در     بخش کارشناسی زیر با ما همراه شوید …

 

تحلیل کارشناسان در این حوزه :

کارشناسان معتقدند که دنیای بازی های کامپیوتری به سمت «واقعیت مجازی / واقعیت افزوده» پیش می رود. واقعیت افزوده عناصری مجازی را در اطراف محل استقرار کاربر اضافه می کند. تحلیلگران موسسه آی اچ اس می گویند که میزان استفاده از هدست های واقعیت مجازی از ۴ میلیون در سال ۲۰۱۵، به ۸۱ میلیون در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. در آخرین نمایش «واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده» در لندن می توان قابلیت تطابق فناوری توسط تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات این تکنولوژی را جهت جلب نظر مشتریان مشاهده کرد.

فرانسوآ دو بودینا، مدیر بازاریابی شرکت زرولایت می گوید: «پیش از این نیز ما در صنعت بازی فعالیت می کردیم و بازیهای مسابقه ماشین را طراحی می کردیم. وقتی این تجربه را با کیفیت بالای فناوری روز کنار هم قرار دهیم یک فضای چند وجهی حاصل می شود که کیفیتی بالا در نورپردازی و عناصر بازی دارد. شما می توانید با ماشین مسابقه دهید و در عین حال (با اضافه شدن عناصر مجازی در فضای واقعی) حرکت آن ماشین را در فضای حقیقی مشاهده کنید.

بازدید از نمایشگاه لندن دورنمای گسترش واقعیت افزوده و واقعبت مجازی در سالهای آینده را به خوبی نشان می دهد. وی جی میچالیک، تحلیلگر تحقیقات دیجیتال می گوید: بعضی از افراد در آغاز موج این فناوری، واقعیت مجازی را چهارمین دوران تکنولوژی پس از کامپیوترهای شخصی، اینترنت و موبایل می دانستند. من فکر می کنم که این توصیف دقیقی می تواند باشد از فناوری ترکیبی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سکوی پرش به سوی آینده تکنولوژی قرار دارند. چه در عرصه بازی های کامپیوتری و چه در زمینه ارتباطات و صنعت. کارشناسان معتقدند که علاوه بر بازی های کامپیوتری، واقعیت مجازی می تواند دریچه تازه ای در دنیای ارتباطات به سوی عبور از گوشی های تلفن باز کند.

 

کندل ، نماینده رسمی دل در تهران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *